Határtalanul
Tehetség.hu
Tehetség

HATÁRTLANUL kirándulás 2019. (7. osztály)

Bethlen Gábor nyomában - 3 nap

Nagyvárad - Király-hágó - Bánffyhunyad - Kolozsvár - Torda - Torockó - Nagyenyed - Gyulafehérvár - Csernakeresztúr - Vajdahunyad - Déva - Világos – Arad

Részletes program:

1.nap

Első város, amellyel megismerkedtünk: Nagyvárad. Következő megállónk Király-hágó volt, a történelmi Erdély kapujában. Majd Bánffyhunyadon, Kalotaszeg „fővárosában" megnéztük a református templomot és a kertjében található Magyar Hősök emlékkövét. Tovább utaztunk Kolozsvárra, ahol a történelmi központban sétáltunk. Megtekintettük Mátyás király szobrát és szülőházát illetve a Szent Mihály templomot. Az esti órákban elfoglaltuk a kolozsvári szállásunkat.

2. nap

A csomagolás és a reggeli után átmentünk egy helyi iskolába. Betekinthettünk az ott tanuló magyar diákok életébe. Ezután Tordára utaztunk, ahol a Sóbányát néztük meg. Ezt követően Torockó központját, és néprajzi múzeumát kerestük fel. Innen utunkat Nagyenyed felé folytattuk, ahol a Bethlen Gábor Kollégiumot, a vártemplomot, és az 1848-as emlékművet néztük meg. Ezt követően Gyulafehérvár várfalai között sétáltunk, megtekintve a Károly-kapukat és a székesegyházat, melyet Szent István alapított. Csernakeresztúron elfoglaljuk a szállásunkat.

3. nap

Reggeli után elindultunk. Vajdahunyadon, a csodálatos várban sétáltunk. Majd Dévára utazva megnéztünk a Magna Kúriát és a várat, felelevenítve a Kőműves Kelemen balladáját. Világosra utaztunk, a Bohus kastélyhoz, ahol aláírták az 1849-es szabadságharc megadásról szóló egyezményt. Az utolsó település, melyen megálltunk, Arad volt, ahol az aradi vértanúk kivégzésének a helyét kerestük fel.